Trustpilot

Forretningsbetingelser

Handelsbetingelser

Hvis du ikke accepterer vores Vilkår og betingelser, kan du ikke afgive en ordre på vores website. Du har ret til at fortryde aftalen med eller uden begrundelse inden for 30 dage efter den dag, du eller en tredjepart, der handler på vegne af dig, modtager varerne fysisk.

Dit køb er omfattet af købeloven, hvilket betyder, at du har visse rettigheder i forhold til varernes tilstand og kvalitet.

Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen
CVR: DK13232024
Virksomhedsregisteret (KRS): 0000624998
NIP: PL5213739921
Telefon: +45 787 25 606
E-mail: unitrailer@unitrailer.dk

1. BESTILLING:

unitrailer.dk er en internetbutik, hvilket betyder, at du kan foretage køb hele døgnet rundt. For at handle på unitrailer.dk skal du være over 18 år og have et gyldigt betalingsmiddel, som vi godkender. Hvis du endnu ikke har nået 18-årsalderen, kan du dog stadig købe varer, såfremt du har fået tilladelse fra din værge eller har den retlige beføjelse til at indgå i købet.

Du udvælger de produkter, du ønsker at købe, og placerer dem i din "indkøbskurv". Indtil du foretager selve bestillingen, har du mulighed for at redigere indholdet af din indkøbskurv, og du kan løbende tjekke de enkelte produkters pris. Eventuelle yderligere omkostninger såsom fragtgebyrer og betalingskortgebyrer beregnes først umiddelbart inden betalingen. Når du er klar til at afgive din bestilling, klikker du på "gå til bestilling", hvor du indtaster dine oplysninger såsom navn, adresse, e-mail, telefonnummer, valg af betalingsmiddel og leveringsmetode. Du kan ændre indholdet i din indkøbskurv frem til det øjeblik, hvor du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Ordre med betalingsforpligtelse". Derefter sendes din ordre videre til unitrailer.dk.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse.

Når du har foretaget en bestilling hos os, modtager du en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. Dog er der først indgået en bindende aftale om køb, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.

2. LEVERINGSTIDER:

Produkterne vil blive leveret til leveringsadressen og inden for den leveringsperiode, der er angivet i ordren - ikke mere end 30 dage i tilfælde af salg til forbrugere. Hvis den specifikke vare, du har bestilt, ikke er tilgængelig på lageret, vil du blive underrettet via e-mail om den forventede leveringstid. Du har derefter mulighed for at annullere købet ved at svare på e-mailen, hvis du ikke ønsker at vente på varen. Hvis en vare i din ordre er udsolgt, vil dette blive meddelt inden for 48 timer. Du bliver kun opkrævet for de produkter, der rent faktisk bliver leveret.

3. BETALING:

Alle priser pågmoto er angivet i danske kroner og inkl. moms og alle danske afgifter, told mv. Alle priserne er dagspriser og opdateres løbende.

Følgende betalingskort accepteres på unitrailer.dk:

  • Betalingskort – MasterCard/Visa
  • PayPal
  • Bankoverførsel

Der tages ikke gebyr ved betaling på unitrailer.dk.

Når du gennemfører en online-betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt.

De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede SSL.

4. FRAGT:

Dine bestilte produkter bliver afsendt til den angivne leveringsadresse eller det udvalgte.

Kurerer:

  • GLS
  • DPD Classic
  • DHL

Hvis du returnerer varer, er det dig selv, der betaler for fragtomkostningerne.

5. FORTRYDELSESRET:

Du har altid mulighed for at udøve din fortrydelsesret i løbet af 30 dage, når du foretager køb på unitrailer.dk. Din fortrydelsesret træder i kraft fra den dag, du har modtaget dine bestilte varer.

For at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du sende en e-mail senest 30 dage efter modtagelsen af dine varer, eventuelt ved blot at svare på den automatiske ordrebekræftelse, og vedlægge en udprintet kopi af ordrebekræftelsen sammen med din meddelelse om fortrydelse. Ved returnering skal det tydeligt angives, hvorfra returpakken kommer (ordrenummer og kundenavn).

Returnering

Du skal returnere din ordre til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returforsendelsen af varen, og du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt, hvor den leveres. Husk at medsende ordrenummeret og dit navn (evt. blot en udprintet ordrebekræftelse, så vi kan identificere returpakken).

Returnering af varens stand

Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktionalitet. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis varen er blevet brugt ud over det nødvendige, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du kun får en del af eller intet af købsbeløbet tilbage ved fortrydelse af købet, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, vil du få det beløb, du har betalt, tilbage. Eventuel værdiforringelse, som du hæfter for, vil blive trukket fra købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, vil vi refundere alle modtagne betalinger fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsmetode end den billigste standardleveringsmetode, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor vi modtager meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi vil foretage tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du anvendte ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Beløbet vil blive tilbageført til det anvendte betalingskort.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du på forhånd har fremlagt dokumentation for returneringen.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

6. REKLAMATIONSRET:

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne, ved brug af vores gratis returmetode. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på unitrailer@unitrailer.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Returnering i forbindelse med reklamation foregår enten via en returlabel, som du vil modtage fra kundeservice, eller via vores returportal.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

For iværksættere gælder, at ansvar for mangler er udelukket i det størst mulige omfang, som loven tillader.

7. PRIVACY:

Oplysninger om behandlingen af dine personlige data kan findes i "Privatlivspolitik".

8. DSA:

Du må ikke offentliggøre indhold, der udgør ulovligt indhold i henhold til loven om digitale tjenester (DSA) eller på anden måde er ulovligt.

Vi kan gennemgå og fjerne indhold, der er ulovligt. Brugeren har ret til at appellere beslutninger om indhold.

En lovovertrædelse kan anmeldes, f.eks. via e-mail til unitrailer@unitrailer.dk.

9. Anmeldelser:

Vi bruger løsninger fra Trustpilot. Oplysninger om anmeldelsesverifikation: https://support.trustpilot.com/hc/en-us/articles/5900767049618-New-EU-laws-on-reviews-What-they-mean-for-businesses-using-Trustpilot.

10. ENDELIGE BESTEMMELSER:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på email: unitrailer@unitrailer.dk.

Klagemuligheder

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage via dette link: www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også bruges i forbindelse med en klage via dette link http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse unitrailer@unitrailer.dk.

Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.

Klager kan indsendes via Europa-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen
CVR: DK13232024
Telefon: +45 787 25 606
E-mail: unitrailer@unitrailer.dk

Returadresse:

Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
______________________

Bestilt den: ______________________

Modtaget den: ______________________

Forbrugerens adresse: ______________________

Forbrugerens underskrift: ______________________

Dato: ______________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
pixel